Mijn laatste volle dag in Afrika

5 juni 2018

Wauw! Wat was het vandaag ook weer een fijne en bijzondere dag! Vanochtend weer opgehaald door iemand van Compassion om naar het project te gaan waar Zippora Warura van kleins af aan al naar toe gaat. Omdat ze nu op school zit in Nairobi, komt ze daar alleen nog de zaterdagen. Samen met haar tweelingbroer ging ze altijd naar het project toe. Wat leuk en gaaf om te zien waar zij les krijgt en wat ze daar allemaal doen! Veel gehoord over het project en ook over Zippora Warura. Daarna zijn we naar de ouders van warura gegaan. Eerst hebben we voor hen een zak met eten gekocht. Deze mocht ik geven, zodat ze voorlopig weer voldoende hebbe. Wat is het een bijzonder gezin. De moeder van Zippora Warura was zo dankbaar dat we haar sponsoren, zodat ze naar school kan gaan. Ze wonen in een groot huis waarin kleine kamers zitten. Ze wonen daar met meerdere gezinnen. Haar eigen vader leeft niet meer en is al overleden toen ze nog jong was, ze heeft een stiefvader. Maar voor haar is het haar vader. Ook mijn eigen cadeaus heb ik mogen geven en wat zijn ze dankbaar met alles wat ze krijgen. Zelf keeg ik ook nog een cadeau van het gezin. De moeder van Zippora Warura heeft nog wat verteld hoe het was voor hen dat zij een sponsor kreeg. De vader van Zippora Warura had gedacht dat mn ouders er ook bij waren. Volgende keer 😉 Hijj nodigde mij ook uit om gewoon een maand bij hun te zijn, zodat Zippora Warura klaar is met school en ze naar de universiteit gaat. Dan kan ik hun echte leven zien. Wat lijkt me dat toch mooi, maar iets wat nog zo ver weg is. Aan elk bezoek komt een aan, ook aan deze. Gelukkig duurde deze wat langer dan bij Zippora Warura. De moeder heeft nog gebeden voor mij en ik heb het gezin ook kunnen zegenen, dat was erg mooi! Na het bezoek zijn we teruggegaan naar het project om samen te lunchen.

Later op de middag weer terug gebracht naar het hotel. Ik ben nog even heerlijk naar het strand gelopen om te relaxen. WAUW! Wat is dat mooi zeg! Al die palmbomen die waaien en de zee die je hoort. Volgens mij heb ik nog nooit zo genoten van het strand en de zee. Daarna weer lekker gegeten wat je maar kunt. Gister vond ik het best we ongemakkelijk, ik kon gewoon echt alles pakken wat  ik maar wilde. Je bent net weg uit al de armoede of je gaat alweer van alles zitten eten. Maar ook het hotel, het is zooooo groot dat je echt denkt: “wat doe ik hier”. En nu lig ik dan heerlijk in mn bed. Lekker slapen, want morgen vertrekken we weer naar Nederland. Toch wel fijn om ook weer naar huis te gaan. Om 17:30 zal ik de lucht ingaan. Hopelijk kan ik nog een beetje slapen, want ik vlieg snachts. Zie jullie allemaal gauw weer en geniet van alle dingen die je gegeven worden! Zo belangrijk!

1. Wilma Mensink:
    5 juni 2018
    Lieve Rieneke. Je hebt twee hele bijzondere weken gehad. Draag het met je mee! Wij zien er naar uit om je donderdag weer op te halen op Schiphol. Goede reis! Blessings.
  2. Riekje Elsinga:
    5 juni 2018
    Weer een bijzonder verhaal, mooi om te lezen. Goede vlucht naar huis en tot gauw. 😘.
  3. Hendrika:
    5 juni 2018
    Lieve Rieneke, een héél mooie ervaring voor jou om dit alles mee te mogen maken! Een goede en veilige reis terug naar Holland! Hartelijke groet.
  4. Ineke:
    6 juni 2018
    Rieneke wat had je mooie en bijzondere verhalen. Wat een ervaring. Goede vlucht gewenst. We zullen voor je bidden.
  5. Hennie doldersum:
    6 juni 2018
    heerlijk Rieneke en welkom thuis morgen
    we wisselen elkaar af. volgende week vrijdag vlieg ik met collega vrijwilliger naar Vietnam
  6. Gerard Mensink:
    6 juni 2018
    Dag Rieneke, Super veel beleefd. Wat geeft God toch veel. Mooi hoe jij mag getuigen. Draag het in je hart. We wensen je een goede en veilige reis en dat je behouden weer bij je lieve ouders mag komen.