Verlangen

15 juni 2018

Inmiddels alweer een week thuis, maar het avontuur gaat nog steeds door mijn hoofd. Nog meer foto’s gekregen, dus we kunnen eindelijk met ons fotoboek bezig 🤩🤗

De laatste muskathlondag sloten we af met een gezellig etentje. Tijdens deze avond hadden we nog een korte devotion.

Het ging onder andere over gewoontes en nieuwe gewoontes. Welke gewoontes in je leven hebben geestelijke impact? Ga je door deze gewoontes juist af van God of zijn het goede gewoontes die je bij God houden. We moeten soms nieuwe gewoontes creëren die je vruchtbaarheid geven. Uiteindelijk moesten we gaan bedenken: “wat zou jou verlangen zijn in je leven?”

Toen ik echt thuis was, na mijn reis in Ethiopië & Kenia, had ik echt geeeen zin in stage. Het klopte voor mijn gevoel ook niet en bij alles wat ik deed en wilde dacht ik maar steeds weer aan die mensen in Afrika, de mensen in armoede. Ik moest wat doen. Maar wat wil ik dan gaan doen? Nou dat weet ik nog steeds niet helemaal, ook omdat ik ook nog gewoon bezig ben met school. Maar er groeide wel een verlangen om andere mensen te vertellen over compassion, te vertellen over mijn reis, te vertellen over deze mooie mensen en te vertellen over die mooie kinderen die nog wachten op een sponsor. Ik heb een mail gestuurd naar compassion voor meer informatie over het helpen tijdens evenementen, om mensen te vertellen over compassion! Dat is op dit moment mijn verlangen, de 1e stap is gezet. Wie weet wat ik nog meer mag gaan doen voor compassion of voor deze mensen in armoede!

1. Wilma Mensink:
    16 juni 2018
    Ga maar stap voor stap verder en je weet dat de Heere je zal leiden.
  2. Bert van Oosten:
    16 juni 2018
    Het is God die dat verlangen in je hart legt. Hoe mooi is het om daar gehoor aan te geven. Steeds meer en verder Gods plan voor je leven ontdekken. Dus stap uit de boot, durf op water te lopen....
    Gods zegent je Rieneke!!!
  3. Mineke ter sStal:
    16 juni 2018
    Wat een mooi verlangen Rieneke. Ga met God en Hij zal met je zijn.
  4. Riekje Elsinga:
    16 juni 2018
    Mooi Rieneke, zegen bij je volgende stap achter Hem aan. Hij wijst je de weg.