Ontmoeting met Zippora Warura

4 juni 2018

En toen was het eindelijk maandag 04-06-2018! De dag waarop ik mijn sponsorzus zou gaan ontmoeten. Tegen 8:10 zijn we vertrokken naar de school. Het was druk op de weg dus we waren er later dan gepland. Rond 9:20 waren we er. Het was nog wel een probleem om binnen te komen, want er waren dingen niet goed gecommuniceerd. Uiteindelijk mochten we om 9:40 naar binnen, omdat ze op dat moment pauze had. We moesten naar de office om opnieuw uit te leggen waarom we hier waren. Na een aantal minuten werd ze opgehaald. En daar kwam ze hoor, lachend en rennend kwam ze mijn kant op! Wauw, dat moment dat ik haar zag en een knuffel kon geven ga ik nooooit meer vergeten! We hebben niet veel gepraat maar onze signalen naar elkaar zeiden al genoeg. Ze hoopt ooit nog naar Nederland te komen, de sneeuw zien 🤗 Ik mocht haar de cadeaus geven en wat was ze er blij mee! Ook had ik nog een brief voor haar geschreven met allemaal foto’s van familie en vrienden. Zelf heb ik van Warura ook een brief gekregen! Zo maar eens rustig de tijd nemen om deze door te lezen. Wat was het bijzonder, maar het was echt gewoon tekort. Ze moest natuurlijk gewoon weer naar haar klas toe. Uiteindelijk afscheid van haar genomen, nog niet helemaal beseffend dat ik haar net gezien heb. Gelukkig hebben we foto’s! 😊 Wat is het toch een mooie vrouw en wat is het toch bijzonder om haar in mijn armen te sluiten. Ik kan het nog niet helemaal geloven. Ze zit nog tot haar 21e in het project dus dat is super fijn! Wat ben ik toch trots op haar!

Nu kijk ik uit naar morgen! Net aangekomen in het Amani Tiwi Beach Resort. Manman wat een luxe zeg, kan gewoon eigenlijk niet na wat ik allemaal gezien heb en nog ga zien. Goeie vlucht gehad naar Ukunda. Morgen wordt ik opgehaald door Compassion en ga ik naar het project toe en ga ik haar ouders / broertjes en zusjes ontmoeten! Zo fijn dat ik ook hen mag gaan ontmoeten.

1. Sander Mensink:
    4 juni 2018
    Mooie verhalen Rieneke! Succes nog even de komende dagen!
  2. Riekje Elsinga:
    4 juni 2018
    Wat een ontroerende ontmoeting, ik lees dit met tranen in de ogen. De komende dagen ook goede ontmoetingen. 😘
  3. Gerard Mensink:
    4 juni 2018
    Wat mooi Rieneke. Ontroerend. Veel zegen gewenst.
    Fijn om nu een live beeld te hebben.
    Goeie reis verder
  4. Diana:
    4 juni 2018
    Prachtig Rieneke, wat een bijzondere ontmoeting, geniet nog van wat komen gaat! En we bidden voor een veilige terugreis!
  5. Femke Nijkamp:
    4 juni 2018
    Wat een prachtige ontmoeting !! Bijzonder hoor!! Wij wensen je nog hele mooie en gezegende dagen daar toe en een goede reis straks terug!!
    Groeten, Jan en Femke
  6. Wilma Mensink:
    4 juni 2018
    Lieve Rieneke, wat fijn dat je Warura nu ontmoet hebt. Je filmpje zegt genoeg. We zijn zo dankbaar en blij dat het zo goed gaat. Voor morgen ook mooie ontmoetingen.
  7. Willem Mensink:
    4 juni 2018
    Via WhatsApp krijgen we al veel mee maar zo'n verhaal is toch wel de kers op de taart. Wat zal het veel met je doen, niet alleen nu maar ook naar de toekomst. Zoiets verandert een mensenleven. Morgen weer een ontmoeting met de ouders en familie van Warura, onvergetelijk.