"Het gaat wel goed"

Hoihoi allemaal,

Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik meemaak en ga meemaken. De komende periode zullen jullie via deze site blogs voorbij zien komen m.b.t. de muskathlon en de reis naar Kenia (wat losstaat van de muskathlon). Ook hoop ik, tijdens de periode in Afrika, de mogelijkheid te hebben om jullie op de hoogte te houden van wat we allemaal zien en meemaken.

Nog  2 maandjes en dan is het zover..... de MUSKATHLON en de reis naar Kenia!!! Wat zie ik hier toch naar uit met alles wat we gaan meemaken en zien. Maar ja, tot die tijd zijn we nog steeds bezig met trainen en is er ook altijd nog de mogelijkheid om geld te doneren voor het goede doel.

De titel van deze blog is: "Het gaat wel goed", maar is dit ook zo? Naarmate de Muskathlon steeds dichterbij komt, vragen mensen ook vaker "hoe gaat het met het sponsorgeld?" / "hoe gaat het met het trainen?" / "hoeveel kilometer kan je al"? En ja, je raadt het al, het antwoord wat ik vaak geef is "het gaat wel goed" met soms wat enige uitleg. Het sponsorgeld gaat daadwerkelijk echt heel goed. Inmiddels staat de teller al op €14,157,-! Onwijs bijzonder en zoveel kindjes die hierdoor geholpen kunnen worden! Niets over te klagen dus, alleen maar onwijs veel dankbaarheid en verwondering!

Als ik dan zeg "het gaat wel goed" op de vraag "hoe gaat het met het trainen?", dan weet ik eigenlijk dat het niet heel soepel gaat. En waarom? Om een lang verhaal kort te houden, zodra ik lange afstanden ga lopen heb ik last van heupklachten. Ik weet de oorzaak van deze heupklachten, maar helaas is hier niets aan te doen. Gaat het dan goed? Ja tuurlijk gaat het goed, stiekem ben ik al trots op mijzelf dat ik 13 km kan lopen. Ga ik de halve marathon uitlopen, JAZEKER hoe dan ook! Geheel hardlopend zal dit misschien niet lukken, maar doe ik het omdat ik graag een halve marathon wil rennen of doe ik dit om mij in te zetten voor deze kinderen in armoede?! Ik denk toch echt dat 2e en die halve marathon komt er dan wel, ik geef niet op! Ik blijf trainen tot aan het moment dat we zullen vertrekken en ik heb er de volste vertrouwen in dat God erbij zal zijn, hoe het ook zal verlopen. Ik ga vooral veel genieten wat God ons geeft tijdens deze reis.

Zo, nu niet gelijk gaan denken: ik vraag niet meer hoe het gaat, haha. Dat mag best hoor! Maar voor mij gaat het goed zo, ook al denk je misschien 2 maandjes dat duurt niet lang meer.... Ik besef dit mij ook steeds meer, maar ik had het ook liever anders gezien. Zoals ik al zei "We geven niet op"!

Ik wil nog een klein dingetje met jullie delen, wat ik zo ontzettend gaaf vond en wat mij dan ook bemoedigd tijdens het hardlopen! De groep Muskathleten zijn onderverdeeld in allemaal kleine groepjes. Een teamgenoot van mij zei: God liet mij inzien dat de halve marathon bestaat uit 7 (getal van de volheid) x 3 km. Na iedere 3 km. staat er namelijk een waterpost. God is een God van levend water, dus hij helpt ons er doorheen na elke 3 km. dat we weer (Levend) water tot ons mogen nemen...!

Dus gaat het even niet goed, niet erg, maar geef niet op!

Lieve allemaal, tot snel weer! :)

1. Riekje Elsinga:
    28 maart 2018
    Leuk Rieneke, zo kunnen wij je belevenissen volgen.
  2. Gerard Mensink:
    28 maart 2018
    Gezellig om je zo te zien gaan. Interessant.
    Mooi om op de hoogte te blijven.
    Blessing
  3. Hettyheger:
    28 maart 2018
    Mailadres doorgegeven....Rieneke, kunnen we op de hoogte blijven van je reis naar Kenia.
  4. Willem Mensink:
    28 maart 2018
    Fijn Rieneke dat je je niet laat ontmoedigen door wat tegenslag en dat je vertrouwt op Gods nabijheid. Ga in Zijn kracht, dan komt het goed. 😘
  5. Jiska:
    28 maart 2018
    Lieve schat het komt zeker WEL goed!!! Ik kijk ernaar uit om samen met jou deze reis te beleven. Liefs Jiska
  6. Hendrika:
    28 maart 2018
    Lieve Rieneke, succes !!!
    Wandel met God en kijk vooruit!
  7. Mariëlle Compagnie:
    Hey Rieneke!
    Heeft veel succes met alles!
    Je kan het en God gaat met je mee vertrouw daar op!!
    Ik ga je zeker blijven volgen!
    Liefs! ❤❤