Uitzwaaiavond

10 april 2018

Hoihoi!

Gisteravond (09-04-2018) was dan het moment, de laatste info-avond voor de Muskathlon. Ook wel de 'uitzwaaiavond' genoemd. Tijdens deze avond kregen de Muskathleten die eind mei naar Ethiopië en de Filipijnen vertrekken de Zegen mee van onze God. Dat was een bijzonder moment. Daarna mochten we nog weer in onze eigen groepjes gaan zitten om met elkaar te delen hoe het allemaal gaat, kregen we ons shirt die we tijdens de Muskathlon zullen dragen en mochten we voor elkaar bidden. Super tof allemaal, maar echt... de weken vliegen! Nog 46 dagen (ongeveer 7 weken) en dan is het 25 mei en ben ik onderweg naar Afrika. Zelf ben ik er nog redelijk nuchter onder, maar toch na deze avond, komt het allemaal wel echt dichtbij en is het toch wel spannend. De volgende keer zien we elkaar niet op een ontmoetingsavond, maar op SCHIPHOL.

Tijdens deze avond kregen we ook het programma/informatieboekje voor de Muskathlonweek in Ethiopië. Leuk om te lezen wat we allemaal gaan doen en wanneer. Ook staat erin wat ik mee kan nemen voor ons sponsorkind. Maar eens gaan nadenken wat ik voor Warura zal meenemen. Leuk om hiermee bezig te zijn en zo onwerkelijk nog dat ik haar ga ontmoeten.

2 bandleden van Insalvation, Jafeth en Sifra, mochten met ons deze avond de aanbidding leiden. We zongen het lied "Vul dit huis met uw glorie". Jafeth zei op een gegeven moment: zullen we zingen "Vul dit land met uw glorie". Het land waar we heen gaan om de Muskathlon te doen, om mensen te bezoeken en om te zien wat voor tof werk Compassion doet. Om het land de Zegen te brengen die wij kunnen geven namens onze God.

Vul dit land (Ethiopië & Filipijnen) met Uw glorie

Vul dit land met Uw glorie

Vul dit land met Uw aanwezigheid

Want alles is door U, en alles is tot U

Openbaar aan hen Uw heerlijkheid

Heilig, Heilig, Heilig is de Heer!

Jezus, is Koning!

Breng hulde geef Hem eer!

Het was een mooie en toffe avond. Gaaf om zo weer even een soort van opgepept te worden en te horen waarvoor je het allemaal doet!

1. Wilma Mensink:
    11 april 2018
    Mooi blog weer Rieneke. Fijn om zo bemoedigd te worden en met de zegen van onze Heere straks op weg te gaan!
  2. Riekje Elsinga:
    11 april 2018
    Geweldig Rieneke wat een mooie ervaring. Zegen en Zijn nabijheid bij de verdere voorbereidingen.
  3. Willem Mensink:
    11 april 2018
    Bijzonder dat ik er bij mocht zijn en zo samen met vele anderen jullie Gods zegen mocht toebidden.
  4. Wim en Marije:
    18 april 2018
    Wat een geweldige zegen rieneke ik hoop en bid dat je tot zegen mag zijn daar en dat GOD met Julie mee gaat